Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%17
Ahlâk ve Ötesi,Paul Tillich

Ahlak ve Ötesi

Liste Fiyatı : 15,00TL
İndirimli Fiyat : 12,45TL
Kazancınız : 2,55TL
%17
Temin süresi 5 iş günüdür.
Ahlak ve Ötesi
Ahlak ve Ötesi
Elis Yayınları
12.45

Değer biçenden bağımsız mutlak değerler varsa, bunların mutlaklıklarının kaynağı nedir Bunlar nasıl keşfedilecek, gerçeklikle nasıl ilişkilendirilecek ve onların ontolojik statüleri ne olacaktır Bu sorular doğal olarak, değer teorisinin kaçınmaya çalıştığı bir duruma, bir varlık doktrinine, bir ontolojiye işaret eder. çünkü değerler, sadece hakikate kök saldığı zaman, gerçeklikleri vardır. Onların geçerlilikleri ontolojik temellerinin bir ifadesidir. Doğrusu Varlık, değeri önceler, ancak değer varlığı tamamlar. Bu nedenle, mutlak değerleri araştırmasında değer teorisi, varlıktaki değerlerin kaynağının ontolojik temeline geri gönderir. Hikmetin bilgisi, ahlaki eylemin sebebi gibi sadece tek yönlü olarak düşünülemez. çünkü o, kendi içinde kısmen ahlaki eylemin bir sonucudur. Bilge olmak için iyi olmak gerektiğinden, erdemlilik hikmetin bir sonucu değildir. Bu nedenle, bilginin erdemi yarattığını söyleyen Sokratesçi iddia, bütün bir kişiyi kuşatan bilgi olarak yorumlanmalıdır. öyle ki, ahlaki bir akt ile birleştirilen bilişsel akt, daha çok ahlaki aktları ve daha fazla bilgiyi doğurabilir.

  • Açıklama
    • Değer biçenden bağımsız mutlak değerler varsa, bunların mutlaklıklarının kaynağı nedir Bunlar nasıl keşfedilecek, gerçeklikle nasıl ilişkilendirilecek ve onların ontolojik statüleri ne olacaktır Bu sorular doğal olarak, değer teorisinin kaçınmaya çalıştığı bir duruma, bir varlık doktrinine, bir ontolojiye işaret eder. çünkü değerler, sadece hakikate kök saldığı zaman, gerçeklikleri vardır. Onların geçerlilikleri ontolojik temellerinin bir ifadesidir. Doğrusu Varlık, değeri önceler, ancak değer varlığı tamamlar. Bu nedenle, mutlak değerleri araştırmasında değer teorisi, varlıktaki değerlerin kaynağının ontolojik temeline geri gönderir. Hikmetin bilgisi, ahlaki eylemin sebebi gibi sadece tek yönlü olarak düşünülemez. çünkü o, kendi içinde kısmen ahlaki eylemin bir sonucudur. Bilge olmak için iyi olmak gerektiğinden, erdemlilik hikmetin bir sonucu değildir. Bu nedenle, bilginin erdemi yarattığını söyleyen Sokratesçi iddia, bütün bir kişiyi kuşatan bilgi olarak yorumlanmalıdır. öyle ki, ahlaki bir akt ile birleştirilen bilişsel akt, daha çok ahlaki aktları ve daha fazla bilgiyi doğurabilir.

      Stok Kodu
      :
      9789758774357
      Boyut
      :
      135-210
      Sayfa Sayısı
      :
      168
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2006-05
      Çeviren
      :
      Aliye Çınar,
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat