Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%25
İslam Hukuku Metodolojisi (fıkıh Usûlü),Muhammed Ebu Zehra

İslam Hukuku Metodolijisi (Fıkıh Usulü)

Liste Fiyatı : 16,50TL
İndirimli Fiyat : 12,38TL
Kazancınız : 4,12TL
%25
Temin süresi 5 iş günüdür.
İslam Hukuku Metodolijisi (Fıkıh Usulü)
İslam Hukuku Metodolijisi (Fıkıh Usulü)
Fecr Yayınları
12.38
Gazzali'nin belirttiği gibi, şer'i hükmü bilmek, Fıkıh ve Fıkıh Usulü ile mümkün olur. Bu iki ilmin faydası, mükelleflerin fiillerine ilişkin olan şer'i hükmü bilmektir. Ancak, Usul, bu hükmü bilme metod ve kaynaklarını inceler. Fıkıh ise, Usulün çizmiş olduğu daire çerçevesinde bilfiil istinbatı ele alır.
İbn-i Hacib, hükmü; “Şari'nin iktiza, tahyir ve vaz' (vad') bakımından mükelleflerin fiillerine ilişkin olan hitabıdır.“ diye tarif eder.
“Şari'nin hitabı“ndan maksat, mükelleflerin fiiline Şari' tarafından verilen bir vasıftır; haram, mekruh, matlub, mübah, sahih, batıl, şart, sebeb, mani vb. tabirler böyledir. Fıkıh Usulünün konusu olan bu gibi tabirleri ileride açıklayacağız.
“İktiza“ talep demektir. İsterse bu bir işin yapılmasını talep olsun, isterse menedilmesini talep olsu. Mesela; haram, bir işin kesin olarak yapılmamasını, vücub ise kesin olarak yapılmasını talep etmektir.
“Tahyir“ muhayyer bırakmaktır ki Şari (Allah ve Peygamber)'in, bir işi yapıp yapmamada mükellifi serbest bırakması demektir. Mesela; belirli bir zamanda bir şey yemek veya uyumak gibi insan için mutad olan işler böyledir.
“Vaz=Vad“ kelimesinin manası, koymaktır. Burada o, Şari tarafından, mükellefin fiiline ilişkin olan iki şeyin birbirine bağlanmasını ifade etmektedir. Mesela; mirasçı olmakla, murisin ölümü birbirine bağlıdır. Yani birinin ölümü, yakınının ona varis olmasına sebep teşkil eder. Bazan da Şari', biri diğerinin gerçekleşmesi için şart olmak üzere, iki şeyi birbirine bağlar. Mesela; namaz için abdestin ve nikah için şahidlerin bulunması şart kılınmıştır.
(Kitabın İçinden)
  • Açıklama
    • Gazzali'nin belirttiği gibi, şer'i hükmü bilmek, Fıkıh ve Fıkıh Usulü ile mümkün olur. Bu iki ilmin faydası, mükelleflerin fiillerine ilişkin olan şer'i hükmü bilmektir. Ancak, Usul, bu hükmü bilme metod ve kaynaklarını inceler. Fıkıh ise, Usulün çizmiş olduğu daire çerçevesinde bilfiil istinbatı ele alır.
      İbn-i Hacib, hükmü; “Şari'nin iktiza, tahyir ve vaz' (vad') bakımından mükelleflerin fiillerine ilişkin olan hitabıdır.“ diye tarif eder.
      “Şari'nin hitabı“ndan maksat, mükelleflerin fiiline Şari' tarafından verilen bir vasıftır; haram, mekruh, matlub, mübah, sahih, batıl, şart, sebeb, mani vb. tabirler böyledir. Fıkıh Usulünün konusu olan bu gibi tabirleri ileride açıklayacağız.
      “İktiza“ talep demektir. İsterse bu bir işin yapılmasını talep olsun, isterse menedilmesini talep olsu. Mesela; haram, bir işin kesin olarak yapılmamasını, vücub ise kesin olarak yapılmasını talep etmektir.
      “Tahyir“ muhayyer bırakmaktır ki Şari (Allah ve Peygamber)'in, bir işi yapıp yapmamada mükellifi serbest bırakması demektir. Mesela; belirli bir zamanda bir şey yemek veya uyumak gibi insan için mutad olan işler böyledir.
      “Vaz=Vad“ kelimesinin manası, koymaktır. Burada o, Şari tarafından, mükellefin fiiline ilişkin olan iki şeyin birbirine bağlanmasını ifade etmektedir. Mesela; mirasçı olmakla, murisin ölümü birbirine bağlıdır. Yani birinin ölümü, yakınının ona varis olmasına sebep teşkil eder. Bazan da Şari', biri diğerinin gerçekleşmesi için şart olmak üzere, iki şeyi birbirine bağlar. Mesela; namaz için abdestin ve nikah için şahidlerin bulunması şart kılınmıştır.
      (Kitabın İçinden)
      Stok Kodu
      :
      9789757138228
      Boyut
      :
      160-240
      Sayfa Sayısı
      :
      384
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      9
      Basım Tarihi
      :
      2005-10
      Çeviren
      :
      Abdülkadir Şener,
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat