İslam Hukuku Metodolijisi (Fıkıh Usulü)

%25
İslam Hukuku Metodolojisi (fıkıh Usûlü),Muhammed Ebu Zehra

Liste Fiyatı : 16,50 TL
İndirimli Fiyat : 12,38 TL

Havale/EFT ile 12,23 TL
(Bu ürünü aldığınızda 12 puan kazanacaksınız)
   12

Temin süresi 4 iş günüdür.

Adet




Gazzali'nin belirttiği gibi, şer'i hükmü bilmek, Fıkıh ve Fıkıh Usulü ile mümkün olur. Bu iki ilmin faydası, mükelleflerin fiillerine ilişkin olan şer'i hükmü bilmektir. Ancak, Usul, bu hükmü bilme metod ve kaynaklarını inceler. Fıkıh ise, Usulün çizmiş olduğu daire çerçevesinde bilfiil istinbatı ele alır.
İbn-i Hacib, hükmü; “Şari'nin iktiza, tahyir ve vaz' (vad') bakımından mükelleflerin fiillerine ilişkin olan hitabıdır.“ diye tarif eder.
“Şari'nin hitabı“ndan maksat, mükelleflerin fiiline Şari' tarafından verilen bir vasıftır; haram, mekruh, matlub, mübah, sahih, batıl, şart, sebeb, mani vb. tabirler böyledir. Fıkıh Usulünün konusu olan bu gibi tabirleri ileride açıklayacağız.
“İktiza“ talep demektir. İsterse bu bir işin yapılmasını talep olsun, isterse menedilmesini talep olsu. Mesela; haram, bir işin kesin olarak yapılmamasını, vücub ise kesin olarak yapılmasını talep etmektir.
“Tahyir“ muhayyer bırakmaktır ki Şari (Allah ve Peygamber)'in, bir işi yapıp yapmamada mükellifi serbest bırakması demektir. Mesela; belirli bir zamanda bir şey yemek veya uyumak gibi insan için mutad olan işler böyledir.
“Vaz=Vad“ kelimesinin manası, koymaktır. Burada o, Şari tarafından, mükellefin fiiline ilişkin olan iki şeyin birbirine bağlanmasını ifade etmektedir. Mesela; mirasçı olmakla, murisin ölümü birbirine bağlıdır. Yani birinin ölümü, yakınının ona varis olmasına sebep teşkil eder. Bazan da Şari', biri diğerinin gerçekleşmesi için şart olmak üzere, iki şeyi birbirine bağlar. Mesela; namaz için abdestin ve nikah için şahidlerin bulunması şart kılınmıştır.
(Kitabın İçinden)
Stok Kodu
9789757138228
Boyut
160-240
Sayfa Sayısı
384
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2005-10
Çeviren
Abdülkadir Şener,
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat