Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%25
Meşruiyetin Sosyal Psikolojisi,Cengiz Anık

Meşruiyetin Sosyal PsikolojisiAkademik Bakış Açısıyla Devlet, Derin Devlet ve Sokak

Liste Fiyatı : 17,00 TL
İndirimli Fiyat : 12,75 TL
Kazancınız : 4,25 TL
%25
Temin süresi 5 iş günüdür.
Meşruiyetin Sosyal Psikolojisi
Meşruiyetin Sosyal Psikolojisi Akademik Bakış Açısıyla Devlet, Derin Devlet ve Sokak
Kaknüs Yayınları
12.75

Zeus, 100 bin sözcükten oluşan tanım ve talimatnameyi, 90 bin sözcüğe indirgeyerek Hermes'e anlatır. Hermes, 90 bin sözcükten oluşan bir dağarcığı olmasına rağmen, verilen tanım ve talimatın 80 bin sözcüklü kısmını anlayabilmiştir. İnsanların anlama kapasitesini dikkate alarak emirleri kendi kendine tekrar ettiğinde, elinde emirlere ilişkin 70 bin sözcük kalmıştır. Hermes emirleri ulaştırdığında, kendisine bağlı insanların en yetkin sözcük dağarcığına sahip olanları bu emirlerin 60 bin sözcükten oluşan kısmını anlayabilmişlerdir. Onlar da kendi müntesiplerine emirleri ulaştırmak isterken emirleri önce 50 bine indirmişler, sonraysa 40 bin sözcükten oluşan kısmını ancak ulaştırabilmişlerdir. 40 bin sözcük haline gelmiş tanrının emirleri insanlar arasında, daha bilgisiz kesimlere doğru yayıldıkça, 10 bin sözcük sayısına kadar düşmüştür ve artık tanrının tanım ve talimatları neredeyse, emir olmaktan çıktıktan sonra, insanlar tarafından benimsenmiştir.
Bu kanal tersine işlediği durumlarda, yani kullar Zeus'a dua ve niyaz ederken de, 10 bin sözcükten oluşan dilekleri, Hermes aracılığı ile, 90 bin sözcük halinde Zeus'a ulaştırılmaktadır. Her iki durumda da Hermes ve Hermes'e bağlı çalışan aracılar (medyumlar=media) müthiş bir NİYET OKUMA performansı sergileyerek, tanrının emirlerini insanlara, insanların dua ve niyazlarını tanrıya ulaştırmaktadır. Tıpkı, derin devlet oluşumlarının kendilerine bahşettiği NİYET OKUMA; hüküm verme ve saltanat imkânları gibi.
Otorite hamledilmiş muktedir YÖNETİMLER ile iktidar konusu YÖNETİLENLER arasında oluşan bu epistemik uçurum, çok çeşitli egemenlik alanlarının tesisine imkân tanımaktadır. Tıpkı Akropolis ile Agora arasındaki mekânsal ayrışmanın, gayriihtiyari olarak var ettiği egemenlik yapıları gibi.

  • Açıklama
    • Zeus, 100 bin sözcükten oluşan tanım ve talimatnameyi, 90 bin sözcüğe indirgeyerek Hermes'e anlatır. Hermes, 90 bin sözcükten oluşan bir dağarcığı olmasına rağmen, verilen tanım ve talimatın 80 bin sözcüklü kısmını anlayabilmiştir. İnsanların anlama kapasitesini dikkate alarak emirleri kendi kendine tekrar ettiğinde, elinde emirlere ilişkin 70 bin sözcük kalmıştır. Hermes emirleri ulaştırdığında, kendisine bağlı insanların en yetkin sözcük dağarcığına sahip olanları bu emirlerin 60 bin sözcükten oluşan kısmını anlayabilmişlerdir. Onlar da kendi müntesiplerine emirleri ulaştırmak isterken emirleri önce 50 bine indirmişler, sonraysa 40 bin sözcükten oluşan kısmını ancak ulaştırabilmişlerdir. 40 bin sözcük haline gelmiş tanrının emirleri insanlar arasında, daha bilgisiz kesimlere doğru yayıldıkça, 10 bin sözcük sayısına kadar düşmüştür ve artık tanrının tanım ve talimatları neredeyse, emir olmaktan çıktıktan sonra, insanlar tarafından benimsenmiştir.
      Bu kanal tersine işlediği durumlarda, yani kullar Zeus'a dua ve niyaz ederken de, 10 bin sözcükten oluşan dilekleri, Hermes aracılığı ile, 90 bin sözcük halinde Zeus'a ulaştırılmaktadır. Her iki durumda da Hermes ve Hermes'e bağlı çalışan aracılar (medyumlar=media) müthiş bir NİYET OKUMA performansı sergileyerek, tanrının emirlerini insanlara, insanların dua ve niyazlarını tanrıya ulaştırmaktadır. Tıpkı, derin devlet oluşumlarının kendilerine bahşettiği NİYET OKUMA; hüküm verme ve saltanat imkânları gibi.
      Otorite hamledilmiş muktedir YÖNETİMLER ile iktidar konusu YÖNETİLENLER arasında oluşan bu epistemik uçurum, çok çeşitli egemenlik alanlarının tesisine imkân tanımaktadır. Tıpkı Akropolis ile Agora arasındaki mekânsal ayrışmanın, gayriihtiyari olarak var ettiği egemenlik yapıları gibi.

      Stok Kodu
      :
      9789752564527
      Boyut
      :
      135-210
      Sayfa Sayısı
      :
      288
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2015-03
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat